martes, 27 de marzo de 2007

El stop? de Parpers

Domingo 25 de marzo. La crónica de la salida de hoy viene marcada por la desagradable noticia que me daba Jaume a mediodía: un coche lo había tirado de regreso a casa. Con la naturalidad y compañerismo que le caracterizan, se apresuró a tranquilizarme en cuanto a la gravedad de las lesiones, cosa que os transmito; y valoró lo positivo: no tenía nada roto, solo magulladuras; y la bicicleta, una rueda doblada.
Nuevamente, el conductor se había medio saltado el tristemente famoso stop del Parpers. Es indignante. En este stop han atropellado de diversa consideración a cuatro de los nuestros. Por probabilidades seguro que a muchos más que no conocemos. Con total impunidad. Amigos, aunque tengamos que agradecer que no haya pasado de un gran susto, no podemos confiarnos. En los cruces, aunque el coche esté parado, hay que asegurarse que nos han visto; especialmente en este. Solo podemos descargar nuestra ira contra ese cabrón que posiblemente se tendría que haber denunciado. La próxima vez, seguro que miraría bien antes de salir del stop. Quizás se podría plantear alguna iniciativa a nivel de tráfico para que mejoraran la visibilidad de ese punto negro.
No quiero restar ni un ápice de importancia del suceso ni tampoco dramatizar hasta tal punto que resultaría incomprensible e incompatible el lamento con el riesgo que voluntariamente asumimos en nuestra pasión por las carreteras; brevemente, comentaré la salida recordando que, no podemos bajar la guardia y que toda precaución por nuestra parte es poca.
El día, climatológicamente, uno de los peores de este año. Baste decir que, por frío, no cumplimos el recorrido previsto de subir Santa Fé. La participación, aceptable a pesar del cambio de hora. Joan, Joaquín, Jordi, Mengual, Cristóbal, Paco, Jaume que se dío la vuelta antes de Sant Celoni, y Rocky que amenizó la marcha hasta el pié del Bordoi.
Fue él quien, en un intento de levantar el ánimo a Joan ante lo desapacible del día, soltó la consoladora frase: “el ciclista solo goza en el sufrimiento”. Seguida de otra no menos reconfortante: “Yo ahora estoy necesitado de una mano de vara”. Una mano de vara… pues no te cortes, que estamos en tiempo de flagelaciones.
Decidimos ir por Mosqueroles hasta la costa; una subida con entidad suficiente, sobre todo si te la tomas a pecho, y volver por Collsacreu. Mengual, que no andaba con ganas de mucha subida, propuso volver por la costa, y fue un acierto, pues pudimos exprimirnos como preparación para la marcha del próximo domingo.

Han salido 105 Km. a media de
Proxima salida : Marcha Villafranca del Penedes

2 comentarios:

Anónimo dijo...

SORTIDA FRESCA I CANVI D´HORA
Avans de tot, esperem que el nostre company Jaume que va ser embestit en el ya famos punt negre del parpers, es recuperi lo avans posible per tornar a disfrutar de les seves zancadas tiran del grup en el plá.
Aquest diumenge varem decidir davant el día que es presentava fer la linea de costa, ya que la gent del "B" no estava per romanços ni batalletes, i a mi personalment ja m´hi ánava bé ya que en tota la semana no havia tocat la bici i el meu viatge a Praga m´hi posat de menjar i beure bona cerveça fins al gorro.
Nomes sortir de Premia sens va adelantar el "J",aprofitant el semáfor, el resta ens varem quedar esperan el verd i aprofitan que venia un grupet ens vam posar a roda i a 29 de sortida , aixó va be.Pel darrera se sentia algú queixarse peró teníam que donar caça al "J" que ens havia tret un parell de km. i semblava no afluixar, fins a l´álçada del calipso no el vem caçar.
Anavem a un bon ritme darrera del grupet, peró, sens va acavar el chollo ya que a l´alçada del prica sens van desviar i ens vam quedar sols sense abric, dons a tirar sols ens toca,¡quin fred¡ ens vam anrrecordar que per fred el que pasaran avui els nostres fieras del "A" que avui pujaven a St. Fe i adalt fará mol fred, aixó si que es pasió per la bici.
Pasat Mataró, ens va pasar unaltre grup i ens varem posar a roda peró aquets no baixaven de 30 i per darrera no sentía que es queixes ningú , dons andevant que hem de fer gana per esmorzar, quina canya quan per darrera ens pasan tres rodadors amb unas pintas de triatletas avançan a tot el grup i la festa estava servida, va saltar un del grup de devant a la caça i un routier que no es vol perdre la festa a roda fins donar caça ¡fantastic¡ a 38 i 40km. sense baixar fins a canet que donem volta a buscar els companys.
En "J" estava gelat i es va quedar a canet, necesitava carregar les piles i el reste capa Palafolls a fotre els callos que els fan de collons.
A la tornada i amb una temperatura mes agradable i el cos ben hidratat i calent, "guerra al bodi", que el que no s´agafi es queda sol. Josepe pren el cap cantan els pajaritos, quan canta, li dona per tirar com una moto i si li pases sempre diu: "guanxe", aqui hay tomate, i li tens que dir: calmat Josepe.
Pel cami ens varem trovar un avi que anava amb el seu net, i al pasarlos, el net sens va enganxar i va començar a tirar amb nosaltres, el seu avi li va dir que tiresi amb nosaltres, 14 anys i donava gust veure la pasió que li posava, faltan joves així al nostre esport,que donin exemple i arroseguin el reste. Espero veure mols Routiers el proxim diumenge a Villafranca.¡FORÇA ROUTIERS¡

Anónimo dijo...

el domingo nos espera una clasica del norte en toda regla:- viento, frio, y lluvia?. suerte que solo son 145km.