lunes, 29 de junio de 2009

Dos bojos enfangats

Com ja sabeu dissabte el Rafel i jo vam decidir anar a Vielha a fer uns quilometrets. Feia bon dia i ens avurriem. Així que res, a les 5h del matí ja estavem pedalant per una pista/carretera vella direcció a la c-28 i el tunel de vielha.
a les 6h, ja clar de dia sortiem per la boca sud del túnel i començava un rosari de pujar i baixar per pistes, empedrats, alguns trams de carretera fins a vilaller. Ja en portavem uns 30 de km.
A vilaller la primera dificultat seria. No pararíem de pujar i baixar ports fins 100km després. I amb 100km, vam superar no sé quants ports (em sembla que en Rafel al final va deixar de comptar), va haver de caminar més de 4km, baixar per uns penyasegats de coll... i dinar un plat de pasta i una empadada d'espinacs abans d'encarar el que deien era el port més dur (11km fins a 2150m d'altitud).
Res, que ens avurriem, ja ho veieu. Al km 106 en Rafel va haver de dir prou per rampes. I es va estalviar 7h de cursa i 120km. Incloent el mític coll del Triador, aquest de 2150m.
Personalment el Triador no el vaig trobar tant dur, més dur se'm va fer un port anterior on a part de la duresa s'hi afegia la grava grossa que no deixava rodar bé la roda.
Jo, per sort, vaig poder disfrutar d'un bon dia i gaudir de les vistes des de dalt el Triador; espectaculars. Fer els 20km planers de després i baixar com un llamps direcció Espot.
Amb una cosa estic d'acord: un cop superes el Triador sembla que la cosa s'acabi. Et queden 110km però res ja ho tens fet. La moral et puja i t'ajuda a pedalar. Com que a sobre no sabia el que m'esperava després d'Espot vaig continuar més feliç que un ginjol.
A Espot, els que fan la volta en dos dies es paren a dormir. Jo ja veuré a quina hora arriboa vielha. Eren les 5:15h de la tarda i em faltaven 90km.
90km trencacames, amb un parell de sectors trialers, i la pujada al montgarri, on vaig arribar cansat (qui no?). A sobre, a l'avituallament de montgarri em donen la mala noticia que encara tinc 5km fins a coronar! Joder, els d'abans només m'havien dit 19km!!!!
Bé vaja, què són 5km sobre 200 que ja n'havia fet? Res, doncs amunt! sort que la pujada és prou suau.
En aquells moments les cames les notava cansades, però no adolorides. El que si estava adolorit era; 1-els palmells de les mans, 2- els avant-braços, 3- les espatlles, 4- el coll, 5- l'esquena i els ronyons, 6- les natges del cul, 7- el cul no us podeu imaginar com cremava d'irritat!, 8- els turmells, i 9- les plantes dels peus.... i segur que el deixo alguna part del cos, però me n'acabaria notant l'endemà.
Vaig coronar Pla de Beret a les 9:45 del vespre, sota un cel d'un blau apagat que tendia a enfosquir-se i la decisió va ser fàcil; baixaria per la carretera, que després de la pallissa volia arribar sencer a casa.
La guindilla del dia va ser el fred baixant (el termòmetre marcava 19º, però la sensació seria de 8º baixant a les fosques). El fred no em va marxar fins una estona després de fotre'm al llit tapat per manta i adredó.

Com no vaig dormir fatal, massa cansat, i avui dilluns encara faig una cara mort, però és tota una experiencia: el paisatge, la duresa, les baixades, i com no la bojeria que ens acompanya a tots i que ens fa repetir cada any...

Rafel, si vols provar d'acabar l'any que ve m'hauràs de pagar molts calers perquè repeteixi.... :) Estic boig però no tant....

jordi

7 comentarios:

Paco_01 dijo...

Al lado de esto la QH es un juego de niños. Ufff... que dolorrrr!!!
A mi que no me esperen...
Enhorabuena bojos del fang !!!
Jodi, decias que no estabas muy bien pero acabar esta matada no lo hace cualquiera. Cuantos acabaron ?
Rafel, a ver si te dejas ver un poco
que ahora vamos casi de paseo...

Anónimo dijo...

Felicitats jordi, ara que estas en forma cal que no deixis el puntillo, t´esperem el proper dissabte a la Iª montsec-montsec a balaguer, bona marxa en la que el 50% es pujada.
Jo ja vaig fent els deures, porto mols entrenos en btt, pujant la serralada de la marina cada tarda un hora i mitcha, per afrontar amb exit aquesta marxa de la que esperem portar bons records.
Per cert Kimet, a les 5.30h. de dissabte t´espero devant de casa meva, jaume balmes 40 amb la flaca i l´uniforme de gala ja posat, per donar el toque routierano al safari, de moment som tres, i no descarto que siguem cuatre,el que no estigui a l´hora es queda en terra, hem de ser puntuals per arrivar sense preses. ENDEVANT I FOÇA ROUTIERS.

Lluis Ciclista dijo...

Ji ji ji, os faltaba el gran secreto. Este es: si no tiene la piel del culo como el cuero, llevate un buen culotte y un tubo de vaselina o crema de culete de bebes para ir aplicándote en las partes bajas jua jua,.
Felicidades a los dos por la aventura, me traen recuerdos de mis voltas a Catalunya non-stop y me cogen ganas de volver a hacer locuras. Yo como vosotros pase por situaciones parecidas a las vuestras.
Ya se que ahora no tienes ganas Jordi, pero el año que viene si nos preparamos un poco mas (yo me apunto ji ji)… volvemos que la QH es una mariconada sobredimensionada y no es para tanto al lado de esta salvajada. Siempre lo he dicho 100 Km de BTT son 200 Km de carretera.
Jua jua no me extraña los de tus brazos, espalda, manos, culo, etc somos tan finolis con tanto asfalto que nos falta entreno para esta dureza.

Sois unos valientes!!!

Jordi Pons dijo...

Jaume,
dissabte tin cun casament i no podré anar a Balaguer. ja m'hagués agradat ja que és la terra de la Mercè i per aquelles carreteres hi hem entrenat més d'un cop, o les hem fetes amb el cotxe, així que l'any que ve serà.
A veure si diumnege puc sortir o no, ja ho veurem.

jordi

kimet dijo...

Jaume,el sabado tengo doblete,concierto de mediodia y de noche,para otra ocasion será,me hubiese gustado ir de verdad,pero no puede ser,suerte y 22ºC.

Anónimo dijo...

Cony kimet, fallas mes que una escopeta de fira, jo pensaba que tindriam el teu recital pero a sobre de la flaca, a la fi que hi farem, unaltre vegade será, si s´ anima algun routieróman queda vacant la plaça. SEXE, BICI AND ROCK AND ROLL, SALUT COMPANYS.

Mercè dijo...

Hola, Routiers!
Fins ara no he tingut un parell de minuts per explicar-vos la meva sortida mentre aquell parell i uns quants més sonats feinen la Pedals de Foc.
Em vaig emportar la bicicleta de carretera (la qüestió és portar la contrària...) i l'objectiu llavors, queda clar: La Bonaigua des de Viella. No em vaig mirar l'altimetria per no assustar-me. Anava mentalitzada que tenia tot el temps del món. Doncs apa, cap a les 10h sortia de l'hotel de Viella amb direcció Arties, Salardú, Baqueira, per acabar coronant el port cap a la 13h. Deunidó. Lo que se'm va fer més llarg és la recta que hi ha des de Baqueira fins que no comencen les paelles de dalt de tot. Vaig parar tres vegades (de 5min) a menjar i fer estiraments, per mentalitzar-me i tirar amunt enlloc d'avall..., però ja era qüestió d'honor: havia d'arribar a dalt!
Una passada quan ja hi ets i comparteixes la carretera amb una mega vaca durant uns metres i fent l'esprint per si a cas se li acut empaitar-me!
Bon rotllo la pujada i sobretot la baixada! Mitja horeta i anar vigilant perquè els trams del començament estan bastant malament...
Apa, llàstima que no puguem venir a la del Montsec, perquè segur que és impressionant! L'any que ve!