domingo, 18 de enero de 2009

No ho tenia del tot clar

Després de ser absorvit per els meus companys de "A" a Pineda i veure las dos locomotoras incansables tiran del pilot routier, cualsevol es planteixave una escapada en solitari amb exit, pero per intentar-ho que no es quedi, de fet sortim a disfrutar de l´etapa marcada i deunido si hem disfrutat.
Avans d´arrivar a Lloret hi intentat portar un colaborador en el intent de fuga passat Lloret,on estave marcat el "ja se vale", hi escollit a Xavier, un demarratxe dels seus i enganxanse a roda sería letal, pero no coneixia la pujada del tunel i veien las locomotoras de devant m´ha comentat que ho teniem malament, hi tenia raó, després li hi comentat a Luiggi, pero estaba somes a marcatxe especial per part de les fieres, m´ha dit que ho intentes en solitari, dons a la carga, demarratxe i endevant i força, llástima que el semáfor pasat lloret m´obligat practicament a parar i amb ells no, el extraordinari rodador del C.C. granollers el tenia a roda pasada l´ultima rotonda avans d´afrontar la pujada, escapada neutralitzada i baixón després de ser absorvit per el pilot, quina absorçio de routiers deu meu, toca pujar a cua del grup i presenciar la lluita desde darrera, les piles no donaven per a més, dons a fer lo que em doni el cos a roda de Jaume Vilaseca i miran d´enllaçar amb Cristobal i J.Camps, amb les fieres de devant ni boixos els donem caça, portaven la seva lluita particular.Ja de tornada el protagonista sería un fort vent de cara, pero les dos locomotoras tiraven força del reste, era com un frec a frec entre els dos, chapeau per ells, quina resistencia companys, ningú pasave al relleu fins passat Blanes que hi donat un relleu pensan que Palafolls estave a prop, sería el retrovament amb els "B", pero a taula i gaudin del esmorzar i la xerradeta.
De tornada etapón contra un fort vent de cara,com bufave el condenat, amb el xiquet de reus "Jossepe" que es un crac, ens hem xupat tota la volta rellevan en funció de les forces, el reste no tenian tanta presa, Jo sabía que en J no es complicaria la vida i agafaria el tren, al arrivar a Premia ja estave esperan-nos sentat al bar triana i gaudin de la cerveceta de rigor, fantástica i rodona jornada de ciclisme en companyia del millor club de ciclime del maresme.
SALUT I FORÇA ROUTIERS.
J.Porta

32 comentarios:

Lluis Ciclista dijo...

El virus gástrico ha vuelto, cuando he llegado a casa “me he ido por la pata abajo” jua jua. Ahora delante del ordenador tengo el cuerpo como si me hubiesen pegado una paliza. Espero que poco a poco lo vaya acostumbrando a esto.. Ha hecho un día fantástico, lastima del aire aunque ha sido un buen entreno (seguro que los vatios nos han salido hasta por las orejas eh Javi?). Hemos rodado a una buena media. A la ida con ayuda pero teniendo claro que a la vuelta nos iba a desfavorecer. Pero hemos salido victoriosos en nuestra batalla con eolos. Todos vamos un poquito justos de forma, pero dentro de poco se van a ver cambios. Estas palizas darán resultado seguro. Vamos a ser el terror…
La subida al túnel, jua jua jua iba que me cagaba y cuando me ha pasado Paco no tenia piernas aunque al final lo he intentado sorprender pero he hecho “figa” ji ji ji. Iba con los “warning’s” encendidos. Menos mal que los de detrás no os habéis dado cuenta. Para otra vez echadle mas huevos y seguro que me cogeis.
Animo Routier’s !!!!

Jordi Pons dijo...

Ja us explicaré jo la volta. 150km, 70 contra el vent i els últims 40 sol. No sé com agrair-vos que m'esparessiu!!!! :)
Res que al veure que a la sortida de canet i mentre menjava el Xavier tornava a fer de les seves he decidit prendre-m'ho amb calma per assegurar que podria arribar a casa. Des del km 110 fins als 140 he patit com un condemnat, la pajara m'ha fet unes quantes passades rasants sobre el cap, i el vent no m'ho ha posat fàcil. Quan m'ha passat la colla de'n Mengual no he tingut esma de seguir-lo, les cames no responien. Així que anar fent i esperant si afluixava el vent. Fins a Montgat no ha afluixat i ha anat a menys fins a casa. Així que he arribat a casa prou bé, tot i la cara de mort que feia.
Jo ara mateix estic prou bé, les cames no es queixen massa, però ja us ho explicaré demà si m'apunto al club del Luís i el Paco per ballar un sapateado.

Jordi

Mercè dijo...

Hola a tots!
Un dia que jo acabo molt contenta i amb molt bones sensacions, arriba el Jordi a casa amb una cara de mort...
Jo m'he llevat amb la meva calma, esmorzat sentada al sofà tranquil.lament, inclús he llegit una estona al sofà decidint si sortia i a quina hora. Al final, va, tanco el llibre, em vesteixo i amunt que fa pujada només sortir de casa. L'objectiu del matí? Carretera de l'Arrabassada. Sí, clar, per vosaltres, no és res, però per mi, doncs era un objectiu que feia dies que hi pensava. He sortir amb la bici de carretera i he tirat amunt cap al tibidabo. Allí, he resseguit la ronda fins trobar el começament de la carretera. Arribar fins allí, ja deunidó per les meves cames, però caram, avui tenia bones sensacions. Començo a enfilar i em passa un "pro" "cagant llets", jo, al meu ritme. Que no l'he fet mai i m'he de mesurar una mica. Abaix hi ha unes parts bastants humides en l'obaga, que prenia nota per la baixada. Vaig corbejant i arribo a la gasolinera. Caram, aquell descanset m'ha semblat la glòria! I continuem amunt contemplant la vista de Barcelona i ja intuint el Vallès. Passo el desviament de Sant Cugat i enlloc de tirar enrere i desfer el camí, decideixo continuar una mica més amunt per anar fins al peu del Tibidabo i baixar per la carretera de Vallvidrera. Una passada. He arribat a dalt molt bé, i la baixada, espectacular. Aquest costat més sec. He deixat els "domingueros" que facin la carretera de les aigües i jo he trobat la meva ruta d'entrenament i anar fent cames. En total, uns 23km en 1h30m. I les cames a hores dara, doncs me les noto, però ho superaré.

Mercè

Javier Lara dijo...

Ostras Jordi cuanto lo siento si hubiera sabido que ibas por detras me hubiera esperado. -En cuanto a la escapada de Calella la provoco Luis, si bien es cierto que luego yo la continue. pero no te quejes que te he visto muy bien subiendo al tunel de Lloret

Jordi Pons dijo...

Xavier, la venjança és un plat que se serveix fred! :)
No et preocupis ja que tan el Paco com després el Mengual m'han animat a enganxar-me i en tots dos casos no he volgut fer l'esforç per reservar i poder arribar a casa sense haver d'agafar el tren.
El vent em mata, i em falta el punt de patiment per aguantar la roda en aquests casos...
Així que no us preocupeu, avui ja em fan una mica més de mal les cames però ho resistiré i la setmana que ve tornaré a donar guerra per poc que pugui.

Jordi

kimet dijo...

soy un routier "TOP 5"!!!,con todo el orgullo y responsabilidad que ello conlleva.

Paco_01 dijo...

Ya notaba un tufillo raro...

Paco_01 dijo...

Jordi, ponte las pilas que Mercè viene fuerte. Poca broma, que La Rabassada con viento no es moco depavo...

kimet dijo...

para el proximo domingo hay prevision meteorologica favorable,aunque estos dias intermedios hara frio y viento,no os durmais demasiado,ya no hay vuelta atras,la ruleta ha empezado a girar y solo se detendrá dos semanas en agosto...,hagan juego señores...

kimet dijo...

ah,lo de top 5,ha sido un error tipografico,queria decir: TOP 25.

suerte routiers,forever!!,germanor,germanor!!!,
escalfor,escalfor!!!

jajajajaaja...

kimet dijo...

voy a plantear una cuestion que me interesa,porfavor,pido maxima seriedad y sinceridad:

se ahorra esfuerzo con las cubiertas de 20/622 en subida?,o por el contrario las de 23/622 son mejor para subir?

Anónimo dijo...

Jordi no et queixis que jo hi explotat sortint de Calella cuant de sobte al Paco li ha funcionat el plat gran. Tenia il.lusio d´arrivar a Malgrat pero el ritme no era el meu demoment,ha 40-45 ja anaba justet, pero els pals ha 50....de tornada amb el vent vaig contemplar els grupets que anaben direccio Blanes i cap anaba a sac com nosaltres. El Routier que no cambiara...i que no ho fagi.
xavi

Lluis Ciclista dijo...

Kim, te voy a responder con la máxima seriedad: déjate de mariconadas. El material no importa tanto y si no mira dentro del pelotón Routier. Entrena más. Y déjate de comidas de coco... ya puedes llevar unos superneumaticos rodando por un asfalto en mal estado que no te van a servir de nada. Piernas, corazon y cabeza es lo que cuenta

Lluis Ciclista dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Lluis Ciclista dijo...

PÉRDIDAS EN ROZAMIENTOS. En un terreno llano a una velocidad de 22 km/h, un ciclista de peso medio consume, debido al estado de su bicicleta, entre 10 y 30 w por rozamientos. Teniendo en cuenta que a esa velocidad le bastan con 80-100 w para moverse es obvio que merece la pena cuidar el mantenimiento de la bicicleta. La diferencia entre una bici que consuma 30 w y una de tan sólo 10 w se consiguen por la mejora en los rozamientos siguientes: a) contra el asfalto: debido a su rugosidad, a la anchura de los neumáticos y especialmente de lo bien hinchados que estén. b) el rozamiento de los ejes de pedalier, de pedales, de ruedas, de las ruedecitas del desviador y al estado de la cadena. Si el ciclista se mueve a 44 km/h, estos rozamientos se doblan y ello significa una gran diferencia en su rendimiento. En cambio, a 11 km/h (en una ascensión) su importancia relativa es menor. Por lo tanto, paseando en terreno llano el lector medio (200 w) dispone de 20 w (el 10%) de potencia extra si monta una bici en buenas condiciones. De forma general pagamos unos 2 w de aumento en este tipo de rozamiento por cada km/h de aumento de velocidad en llano. Pasear es lo más eficiente.
BLA BLA BLA BLA la conclusión que sacamos de esto es: que para rentabilizar tu potencia, hay que hacer un buen mantenimiento de la bicicleta, reducir el peso en lo posible, adecuar la posición y el material para disminuir el consumo de energía contra el aire.

Javier Lara dijo...

Yo estoy saliendo desde principio de temporada con neumaticos de 25 y a 6 kg de presion para que tenga mas huella de contacto con el asfalto y cueste mas arrastrarlos, cuando este en forma ya te dire si influye o no.

Jordi Pons dijo...

Xavier, Quim,
per saber l'area de contacte de la roda amb el terra és ben fàcil: s'ha de dividir el pes del conjunt bici+ciclista per la pressió de la roda. La diferencia és prou significativa, tot i que el 30w que comenta el Luís només els acabaràs notant o bé si fas molts quilòmetres o si estàs en molt baixa forma.
Esteu filant molt prim, crec jo. Però ja veurem els resultats més endavant.

Jordi Pons dijo...

Xavier (Moll),
ja tens raó ja, però només sabem mirar-nos el nostre melic, i per tant només veig el que vaig patir jo contra el vent. Tu i el ciclocrossista també us deurieu divertir a la tornada!
Res, que només és qüestió de queixar-se i muntar merder per la propera setmana.

jordi

kimet dijo...

gracies llit-rades(kamaradas en catalan),ahora veo que la cosa es insignificante,montaré del 23 a partir de ahora,que es lo que lleva todo el mundo.

Lluis Ciclista dijo...

Kim, ya no sabes que hacer para quedar delante, jua jua

Anónimo dijo...

Seguin el calendari si no hi ha canvis toca Cal Coix, cuidadin amb els tobogans de Tordera depend del ritme que es porti se li poden atravesar a mes d´un, l´asfalt es nou entre malgrat i tordera pero gaire bé no hi ha arcens, especial atençió en el trams de pujada on només hi ha un carril i tens de compartirlo amb els cotxes i sense arcen, fila india i arranvats a tope a la dreta. Si faig bé els deures i no em castigo massa dissabte, tindreu intent de fuga segur, atents als talls, lo que no se si em quedaré a visitar a la rumana de Cal Coix, está que ti cagues, no li pasen els anys i els peus de porc amb cargols també estan de mort. SALUT I FORÇA ROUTIERS.

kimet dijo...

que crack!!!!!!,tu si que sabes cowboy.

Jordi Pons dijo...

Paco confirma destí i hora:
8:30 a cal coix?
Creuem els dits que no faci el vent de l'altre diumenge que si no ja hi tornarem a ser.

Paco_01 dijo...

Jordi, mira bien, que está puesto el calendario de salidas. :)

Jordi Pons dijo...

Joder Paco, aquestes tecnologies no les domino encara. Hauràs de posar la lletra més gran perquè la vegi ;P
Quants km surten uns 100 des de Premià?
Així jo calculo 140km, i a més amb possibilitat de vent de cara altre cop!!!

Jordi

kimet dijo...

no te quejes tanto "georgina",que luego ya verás que harás la marmotte en 7:49.

Paco_01 dijo...

Jodi, ya se que es una machacada, pero... no haremos una salida de 60km ...

Jordi Pons dijo...

Eh, que vinc des de Barcelona amb bicicleta perquè vull. Si no volgués fer 140km agafaria el cotxe fins a premià.
No era una queixa, si no una primera mentalització.
Tot i que el vent de cara no em fa gracia ens arriscarema veure què passa. I portarem calers per si cal agafar el tren :)

Mercè dijo...

O trucar a la Mercè dient, si's plau.... vine'm a buscar! Però no ho farà perquè riuria un ratet :p

Paco_01 dijo...

Eso, eso, como los cracs, con coche y todo... bueno, consuélate pensando que los días de marcha, haces 40 kms. menos, y el de La Segarra y La Conca, ni te cuento... :)

Anónimo dijo...

Sembla que el vent no afluixa, avui hi anat a fer els deures i de tornada d´arenys un vendaval de front, sort que hi trobat la colaboraçió d´ Isma, un rodador de pista, entrena tots els dies a la vall d´ebron, impresionant estampa de rodador el company, 24 anyets i 90 kilos de pes, anar a rebufo seu era la hostia, semblave el seu fillet, pero quan donaves el relleu la hostia quin vent.
Tenim de passar més al relleu en aquets casos els que poguin, clar, la colaboraçió i no fer de xupón es fonamental, els intents de fuga a l´anada i la tornada a ritme i sense pals, per no deixar a ningú tallat. SALUT I FORÇA ROUTIERS.

Lluis Ciclista dijo...

QUEEEE SALEEEE ALGUIEEEN MAÑANAAA ???