lunes, 23 de junio de 2008

Mercè i Jordi des de Marsella

Com que no tenia la cita de la QH a l'agenda, i tot i pujar a Marsella pels quatre dies, tenia ganes de bici, i per tant la proposta de la Mercè d'arribar-nos al Mont Ventoux em va semblar un excusa perfecte per fer un entrenament de qualitat.
Va decidir arribar-nos a Sault, des d'on comença l'ascenció més llarga però més fàcil de les 4 que té el Mont Ventoux. La Mercè volia pujar al seu ritme, així que em va donar carta blanca i jo vaig sortir amb la intenció de pujar dues vegades, una des de Sault i l'altra des de Bedoin. L'ascenció més dura potser és la tercera des de Malaucene, però des de Bedoin no té desperdici (entreu a www.salite.ch i busqueu el Mont Ventoux i ho podreu comprovar).
Vam sortir els dos junts de Sault i després d'un quilòmetre de baixada cadascú va agafar el seu ritme. Des de Sault tens uns 20km que van pujant però amb descansos i pendents suaus i alguna rampeta. Els últmis 6km, comuns per a les dues ascencions que em disposava a fer ja són una altra història. S'enfilen fins a 9 i 10%. A més el paisatge és espectacular, ni un sol arbre, ni una ombra i des de moltes de les corbes es poden veure els quilòmetres a venir i espanta. Una cosa a destacar, tot i no estar als alps o als pirineus de ciclistes n'hi ha a petades, i també gent en cotxe sense arribar a ser molestos pel ciclista.
Aquell dia hi hauria molt diumenger, ja que no vaig parar d'avançar gent. Pujava com un tret d'escopeta, o de canó (per la velocitat és clar). Feia caloreta, però a partir dels 1500m d'altitud la brisa refrescava i et deixava una temperatura agradable. Vaig coronar amb 1h30m i de després de la foto que us envio, avall que fa baixada, i quina baixada. Sense pedalar 79km/h mantinguts. I després de 6km, on et desvies cap a Bedoin començo a adonar-me que ja veurem si corono per segon cop. Si la baixada inicial era empinada les rampes cap a Bedoin, per on hauria de tronar a pujar en la segona ascenció del dia, eren espectaculars. Allà em vaig creuar uns del sant Andreu que pujaven, iaixò va acabar de cofirmar les meves sospites.
Eren quarts de 12 quan vaig donar mitja volta a Bedoin i vaig encara la segona ascenció. Esl primers quilòmetres fàcils, però amb més caloreta. I a partir de cert moment un mal a les cames. El dia que en Paco aconsegueixi organitzar aquesta sortida, ja fa temps que hi va darrera, no us aconsello el pinyó del 23, mínim un 25 o 26. Vaig pujar cm vaig poder, i vai parar-me un cop a relaxar cames. Fins que a quatre km d'arribar a Chalet Reynard (desviació cap als últims 6km) la Mercè em va trucar que ens trobaríem allà i em va donar l'ecusa perfecte per no fer els últims 6km altre cop.
Al final 82km i dues ascencions prou importants.
A destacar l'ascenció de la Mercè, que després de 2h30m va coronar el Ventoux, entre el tourmalet i el ventoux aquest any puja l'alpe d'huez amb una sola cama.
Paco, si et cal ajuda per convèncer a la gent de fer la sortida jo t'ajudo a convèncer-los. Ara res de fer-ho a l'estiu, o si no sortir ben aviat al matí, ja que allà dalt es poden fregir ous a les pedres si et descuides.

39 comentarios:

Lluis Ciclista dijo...

Estaria bien hacer esta salida. Podeis contar conmigo y mi coche.

Anónimo dijo...

Luis,
hi ha una marxa de 170km la primera setmana de juny. Podem fer 1era de juny La Ventoux, 2na de juny La pyrennene, 3a de juny QH, i primera de Juliol la Marmotte. I si no ens hi quedem en sortirem com a toros.
Si no el dia que vulgueu fem sortida de germanor.

jordi

Javier Lara dijo...

Jordi, a mi no me tienes que convencer. Subir "el gigante calvo" es una asignatura que tengo pendiente al igual que los dolomitas, asi que el dia que querais yo me apunto, aunque sea salir de madrugada y volver por la tarde.Me da igual cuantos vayamos, yo con que se apunte uno yo tambien me apunto. En cuanto a la epoca me da igual pero no me importaria ir en pleno julio para emular a los pro del Tour

Lluis Ciclista dijo...

Va organicémosla en lugar de la salida de Andorra. Salimos de madrugada como dice Javi 4:30 de coche, subimos el Mont Ventoux, deleitamos juntos la cocina provençalesa y nos volvemos para casa el mismo día.
Seria increíble subir ese puerto castigado por los fuertes vientos.

Anónimo dijo...

una pregunta luigui:
¿subiremos el mont ventoux,dandonos palos,o mirando el paisaje,o las dos cosas a la vez?

reconozco que la idea de ir es atractiva,pero hay que ponerse de acuerdo,y mirar la fecha que vaya mejor a todos.

kim

Anónimo dijo...

Xavier, Luis, Kim, i companyia,
la pallisa del cotxe és important, la de pujar el ventoux encara més, però a partir del 12-13 juliol jo tinc disponibles el cap de setmana que vulgueu (excepte dia 19 de juliol). Així que s'accepten propostes.
Acabo de mirar la web del tour i no el pujen aquest any, així que tenim via lliure.
Comencem a llançar propostes.
PACO, FALTES TU, NOMÉS FALTARIA QUE NO VINGUESSIS.

jordi

Javier Lara dijo...

Hoy con Paco comentabamos de hacer la salida con las mujeres para el 13 de julio haciendo el recorrido que sustituye a la fallida salida a Andorra. Porque no nos ponemos de acuerdo y hacemos esa salida.
Se aceptan todo tipo de sugerencias, pero a ver si esta vez si hay quorum y hacemos algo.

Anónimo dijo...

Xavier,
si volem fer sortida mab dones, el millor serà sortir dos dies: arribar allà el dissabte d'hora, fer la volta en bici i allotjar-nos en un hotelet de per allà prop. Si m'ho hagués pensat hagués fet un estudi de mercat l'altre dia quan hi vaig anar.
Per agafar l'hotel hem de saber qui ve i amb qui ve.
Si fem un pujar i baixar és una pallisa però les dones se n'adonen menys. Tenim uns 5h d'anar i 5h de tornar. Més les 3-4h o 5h de volta per allà (proposaria fer una volta de 80-100km com la que vaig acabar fent jo, on vaig pujar dues vegades el Ventoux, una per la cara fàcil i l'altra per la difícil). S'ha de comptar dinar i parades tècniques en cotxe i sobre la bici. el resultat és una bona jornada, i llarga.
a veure què diu la gent. Paco, a través del blog no pots organitzar una enquesta i que tothom vagi donant la seva opinió? Hi ha web on et donen unes opcions i la gent pot votar la que més li agrada, aquí saps si es pot fer el mateix?
Res ja anirem parlant del tema doncs.

jordi

Paco_01 dijo...

Jordi y Mercè, vaya marcha llevais, Tourmalet, Ventoux y Alpe d’Huez el mismo año. Quien pudiera… yo ya he subido Tourmalet y Alpe d’Huez, el Ventoux lo tengo pendiente y confío en subirlo algún día, pero para mí es muy complicado. Lo mismo me pasa con el Camino de Santiago, Los Dolomitas, La Vuelta a Mallorca de Veteranos, el campeonato de España de veteranos, o el Circuito de Larga Distancia. También me gustaría probar otra vez la Marmotte, pero…no creo que pueda por ahora.
El calendario que hacemos de salidas todos los domingos, mas marchas, mas Andorra, mas un fin de semana en la QH ya sobrepasa un poco mis límites. Pero bueno, no por eso debéis dejar de ir los demás. Organizadlo y ya veré.

De las salidas que nos quedan, Turó y comida, que haríamos después de que volváis de la Marmotte, dejando libre la semana del Ventoux (si es que vais), nos quedan dos en julio.

Propuesta 1: Subir en coches hasta Ripoll y hacer Merolla, Creueta y Collada. Encontrarnos con las mujeres en Ripoll a medio día para comer en la zona y volver en coches. La semana siguiente haríamos la subida al Turó.

Propuesta 2: Subida al Turó. Ir a la vuelta a comer sin desplazamientos, cerca de casa.

En ambos casos, el restaurante y el presupuesto están por decidir teniendo en cuenta que se trata de que vengan cuantos más mejor. Además las fechas estarían condicionadas a lo que se decida sobre el Ventoux. Fácil no?
Bueno, ruego expongáis en el blog la votación.

La salida del dia 29 la pondremos mañana, procuraremos coincidir en todo o parte con la que tengan pensada Joan, Jordi, Guillermo y Alfonso. Nuestros representantes en La Marmotte.

Anónimo dijo...

Paco,
ni si fem un pujar i baixar t'apuntaries, ja parlo amb la Cristina que et deixi un diumenge. Seria una llàstima que no poguessis venir després de les vegades que ho has dit. A veure què diu la gent i a veure si trobes un forat. Jo estaria per fer un pujar i baixar, tot i la pallisa ja que crec que potser així s'apuntaria més gent. Jo segurament disposaria del cotxe de la Mercè on podem anar 3 ciclsites i 3 bicis.
Pel que fa al cap de setmana, jo diumenge ho tinc complicat per temes de familia, segurament acabaré sortint a la tarda. Però dissabte vull pujar al Turó (Bordoi-Turó-Collsacreu-Tres Turons per exemple). Sortiria a les 8h de casa o de la botiga. Si algú vol apuntar-se ja ho sabeu.

Jordi

Paco_01 dijo...

Propuesta 3- Mont Ventoux- Ida y vuelta el mismo día saliendo a las 4:30 de la mañana y volviendo a 19:00 aprox. Sólo ciclistas.
Fecha: domingo 13 de julio
Quien se apunta ?

Recuerdo que hay que apuntarse a dos propuestas:
La del Mont Ventoux y la de la comida/Turó
Aunque tambien seria deseable saber los que se descartan.

Anónimo dijo...

esa esta bien,con las mujeres ya tendreis tiempo de estar en la cama...yo,aunque el sabado por la noche toco en la fiesta mayor de premia de mar(gran via),si salimos a las 4:30 del domingo 13 juliol me apunto...ya dormire en el coche.

kim e.t.

Paco_01 dijo...

Recuerdo que hay que apuntarse o descartarse de dos propuestas.
A ver si nos quitamos ya la caraja de la Quebranta.

Javier Lara dijo...

Conmigo podeis contar, me hubiera gustado mas hacerlo el sabado, pero que le vamos ha hacer.
He mirado en viamichelin y salen 4.20 horas desde Premia hasta el pueblo de pie del puerto.

Anónimo dijo...

subida al turo el domingo 20 de julio...que tal?

kim

Paco_01 dijo...

Vale Kim, el calendario va de momento:

Dia 12/13 Mont Ventoux - 3
Dia 20 Propuesta 2 - 2
Dia 20 Propuesta 1 - 0

Faltan muchos por dar su opinión !!

Salida para el domingo 29:
Premià - Arenys - Collsacreu - Mosqueroles - Montseny - Parpers
Salida 7:30

Lluis Ciclista dijo...

Yo me apunto a lo del Mount Ventoux y a lo del Turo de l'Home

Lluis Ciclista dijo...

Las votaciones quedan asi:

Dia 12/13 Mont Ventoux - 4
Dia 20 Propuesta 2 - 3
Dia 20 Propuesta 1 - 0

Anónimo dijo...

Jo m'apunto a tot sempre que hi hagui quorum. Tot i que les preferencies són Ventoux i Turó.

Jordi

Fem Recompte:
Ventoux: Luis, Xavier, Kim, ?un més però qui és?, Jordi
Turó: Paco, Kim, Luis, Jordi
Ripoll: --

Pel tema ventoux preferiu dissabte o diumenge. Si ho fem dissabte/diumenge podríem sortir divendres/dissabte al vespre dormir a peu de port i així l'endemà pujar a primera hora. Això ajudaria a tornar a mitja tarda cap a Premià.

Javier Lara dijo...

Compañeros, ayer mientras le explicaba el plan de ataque al Mont Ventoux a Joan Mengual por telefono mi mujer que estaba pendiente de la conversacion me llamo al orden, diciendome que si estaba loco, pegarme esa paliza de coche para que me pasara algo por el cansancio y encima el lunes tener que ir a trabajar a Bilbao. Y esta mañana que lo veo mas frio sin darle a ella la razón veo que la tiene, por lo que yo apoyo la iniciativa de Jordi, de marchar el viernes y volver el sabado por la tarde. En el caso de que no sea posible yo me tengo que descolgar de la salida.

Anónimo dijo...

Felicito a tothom per l'excel.lent QH realitzada.
Em descarto pel tema Mont Ventoux i m'apunto a l'opció Turó i dinar junts aprop de casa.
Joan Camps

Anónimo dijo...

Me apunto a la salida del Turó, tenemos pendiente el homenaje a Alfons Pujado, de una manera o de otra siempre he subido hasta arriba, este año toca bici de carretera, la vuelta a casa ya veremos como la hago, según la pájara que coja este domingo con vosotros que intentaré hacer la salida completa.

Toni,... si si Toni

Guillem dijo...

Gràcies Joan per la felicitació. En el meu cas l'objectiu era baixar de les 7 hores, però la forta calor i el vent de cara els últims 80 Km. (des del peu del Portalet) ho van impedir. Així ja tinc excusa per tornar l'any que ve.
Jo també em descarto pel Mont Ventoux. Ja he quedat pel dia 12amb l'Oscar, Salva, Toni i potser el Miguel i el Marcos amb dones i nens per passar el dia al Aqualeon, si algú es vol apuntar... A més 3 caps de setmana gairebé seguits (QH, Marmotte i Ventoux) marxant i deixant la família a casa ja seria massa.
Prefereixo l'opció Turó i després dinar amb les familys (em sembla que després de la Marmotte ja estaré una mica tip de desplaçaments amb cotxe per sortir en bici), encara que si es decideix fer lo de Ripoll posiblement també m'apunti.
En principi vindré a la sortida de dissabte al Turó, però divendres al vespre tinc un casament. Intentaré ser a les 8:45 a la rotonda d'abaix del Bordoi, si no hi soc no m'espereu.
Diumenge estaré a la Rotonda de la Meroil a les 7:45 per fer Collsacreu-La Costa del Montseny.

Anónimo dijo...

jordi,el sabado salis desde la tienda a las 7:30?

-yo no puedo ir el sabado 12 al ventoso...toco en la fiesta mayor...puedo ir si salimos el domingo a las 4:30 de la mañana...pero creo que lo dejo para otra ocasion. al turo si ,al ventoux no.

kimet

Anónimo dijo...

a mi todo esto de quedar para hacer una salida, a traves de un blog, me parece caotico.
Deberiamos vernos en la tienda el domingo a las 7:30 los maximos posibles,y hablarlo cara a cara.

kimet

Anónimo dijo...

Kimet: si mires més amunt veuràs que en Jordi diu que sortirà dissabte de casa o de la botiga a les 8 per fer el Turó. Si ha canvis d'horari ja ho direu.

Guillem

Anónimo dijo...

Bona nit,
després de la ressaca del futbol anem a parlar de coses serioses.
Sembla que descartem la sortida del Ventoux. Els únics que hi aniriem seriem en Luís i jo, així que crec que millor planificar-ho més endavant i amb temps suficient per trobar el cap de setmana adequat a tothom. Ho podem plantejar com un entrenament de pre-temporada per encara les marxes amb bon peu. No sé si estareu d'acord amb mai, però ja en parlarem.
Per la sortida de dissabte comentàvem amb l'Alfonso de sortir de la botiga a les 7:30, per deixar-me dormir una mica, però no arribar massa tard per la familia. Així qui vulgui apuntar-se ja ho sap.

Fins dissabte.
Jordi

Lluis Ciclista dijo...

Este Sabado me apunto al Turo de l'Homeeeeee. Kim come to meeee frozen moon

Anónimo dijo...

OK al canvi d'horari per dissabte. A les 8:20 aprox. a la rotonda d'abaix del Bordoi. Si no hi soc no m'espereu.

Guillem

Anónimo dijo...

que bien,mañana al turo,y el domingo a mosqueroles!!,dos etapas montsenyenques seguidetes.nos vemos mañana a las 7:30 en la botiga de merckx.

kim e.t.

NOTA:estoy mas gordo.

Anónimo dijo...

Joan Mengual dice:
Yocomo ya os dije este mes voy a asistir a todas las careras de veteranos, que me quiero ir cojiendo el roll para el año que viene que me gustaria hacer la Xalleng.
Por lo que me queda libre el fin de semana del 13 que como tengo un apartamento en LLanars (Camprodon) y hace que no subo 4 o 5 meses,tengo que subir, por lo que si se hiciese la salida que teniamos planeada por la zona esa de Merolla y tal,podriamos coincidir.
Si os cuadra con los planes que estais haciendo me gustaria mucho.
ya me informareis.

Anónimo dijo...

Dissabte i diumenge.
Dissabte vam sortir una petita colla amb la intenció de pujar al turó. Espero poder-ho repetir amb tots els que puguin el dia 13 (Paco confirma que l'homenatge a l'alfons el fixem pel 13 ja que no anirem al Ventoux).
Va ser una bona pujada, on es van formar dos grups, els que volein guerra i els que estavem pensant més en la Marmotte. Al final el Xavier i en Kim es van quedar a 6km de coronar i van escurçar la tortura.
Avui diumenge, he sortit a la tarda, després que la Mercè agafés el cotxe direcció Marsella. A l'arribar a Mataró m'ha avançat un nano jovenet amb pinta d'armari i una agilitat de cames impressionant. A l'entaular conversa m'he assebentat que és de Premià de mar i és un pister de la selecció catalana. Es diu Oriol Martínez, i l'hauríem de fitxar, almenys per a les sortides de pla, on ens portaria a 50km/h sense massa problemes.
Per altra banda, ara fa una estona m'ha trucat en Mengual, que estava veient la Maratona per la tele. Que era impressionant i molt ben organitzat i que hi havíem d'anar. Porto dos dies que només sento parlar de la Maratona i ja estic veient que l'any que ve enlloc de la Marmotte anirem a fer aquesta.
Vaig consultar la web i informa que el dia assenyalat és el 5 de juliol de 2009 (Xavier em comentaves per sant joan però no és així, o m'estic equivocant).
Fem una cosa, la setmana que ve anem a la marmotte i la següent, que espero que ens veiem, en parlem. Tenim temps encara, així que no cal corre.
Per acabar: recordatori als Marmotes; divendres 4 a les 7h a casa l'alfonso.
i per la resta el dia 5 us connecteu a http://www.sportcommunication.com/GT/index.php?langue=1 , cliqueu a dalt a la dreta o al link directe http://www.grandtrophee.fr/marmotte/cartemarmotte.php?numdossard=0 i així podreu seguir les nostres evolucions per carreteres alpines.
Apa, ens veiem i parlem de tot això.
Jordi

Lluis Ciclista dijo...

Jordi menudo bicho te encontraste. Seria la ostia salir con un bestiajo como este:
http://www.catalunyateam.com/wordpress/contenido.php?c=moreno

Anónimo dijo...

como sabes donde golpear donde mas duele,eh Luigui?
que zorro astuto eres...,sabes que atacando desde abajo no me das opcion,aunque tampoco la tengo si subes conmigo,pero al menos llego mas lejos que si me quedo solo tan abajo...,de todas formas,intentare hacerlo lo mejor que pueda...,y a estas alturas de temporada,si consigo el tercer puesto en la cima del turó,ya me dare por mas que satisfecho,aunque tu digas que soñar con ser tercero es de perdedores-acojonados-sin autoestima.

kim e.t.

Paco_01 dijo...

Se acerca el día D para la etapa alpina. Jordi, Mercè, Joan, Alfonso y Guillermo que tengáis buen viaje, buen tiempo/s
y buenas sensaciones cuando coronéis Alpe d’Huez. Disfrutad de la marcha y los puertos todo lo que podáis,
la ocasión se lo merece y no se presenta todos los años.
Nos vemos a la vuelta.

Paco_01 dijo...

Recuerdo que la comida la haremos el domingo 20 después de la subida/homenaje al Turó de l’Home.
Ya informaré del restaurante y los precios. Hay que reservar con tiempo.

Salida del domingo 06.07.08

Premià – Bordoi – Breda - Riells – Collsacreu – Arenys - Premià
Salida: 7:30 h

Lluis Ciclista dijo...

TOC TOC TOC....
Que sale alguien en bicicleta mañanaaaa ???

Javier Lara dijo...

Hola a todos. Esta semana ha sido de silencio total, se nota que los objetivos ya se ha ido cumpliendo y por que no tambien como cada mes de julio parece que se acaba el mundo y vamos de culo en el trabajo.
Con respecto a la comida yo no puedo confirmar mi asitencia para el dia 20 ya que talvez no este aqui.¡Que vamos a hacerle los compromisos a veces no se pueden eludir! Si puedo confirmarla para el domingo siguiente, por si hubiera algun cambio de planes.
Mañana con Joan Mengual nos vamos a Badalona a correr una carrera. ¡¡¡ nos van a dar hasta en el cielo de la boca!!!!!

Anónimo dijo...

Joan Mengual dice:
Hola a todos, hoy he ido a correr a Badalona con Xavier, que por cierto me ha ido muy bien, a Xavi se la estrucado el día porque en uno de sus típicos demarrajes se ha ido al suelo, pero no se ha echo nada de gravedad lo típico rasguños, y la mala leche de no poder seguir en carrera.Pero eso sí lo ha intentado.
Me gustaría saber si ya se sabe cuando y donde se hace la comida, ya que tanto si es el 20 como el 27, aunque me vaya a correr, luego puedo ver de estar en el restaurante para estar juntos.
Ya me informarás Paco.
Hasta pronto.